júl
21

Túrótorta

| Szerző: cetlee | 5:51 pm

Nem áll szándékomban gasztrobloggá változni,de azért gondoltam, megosztom veletek:)

Szerintem a recept így,ahogy van nem tökéletes,de kiindulásnak megfelel. Először leírom az eredetit,aztán hogy hogyan csinálnám legközelebb( ha megdobnak egy kg túróval).

Szóval akkor az eredeti recept:

tészta: 20 dkg darált keksz
           10dkg olvasztott vaj
           marék darált dió

ezeket kell összekutyulni,tortaformába önteni és hűtőbe tenni

tapasztalat: nekem rettenetesen sikerült, annak ellenére, hogy jóval több vajat tettem bele,por maradt az egész

krém: 1kg túró
          2 csomag tejszínhabpor
          2 csomag zselatin + fél l forró víz
          só,cukor,gyümölcs, citrom


tapasztalat: soha többet habpor!!:),zselatint nem így csináltam,hanem a 2 csomagot összekevertem 8 ek vízzel, felmelegítettem,majd hozzáöntöttem még kb 2 dl vizet és ezt is összemelegítettem( nem főzni!!). Gyümölcsből mehet bele jóó sok, cukorból is,citrom szintén.
 

Legközelebb pedig így csinálom:
tészta: vékony piskóta (esetleg kakaóval)
krém: 1 kg túró marad (annyira jóóó, hogy rengeteg rajta a krém), kb 4 dl tejszín felverve, zselatin a saját módszeremmel, cukrot most sem tettem bele,csak folyékony édesítőt( család nem tudja, falták rendesen) és egy picivel többet (most 3x 2-3mp-ig tartó nyomás volt-fogalmam sincs ez hány ml-nek felel meg:)), citromból szerintem legalább másfél leve kell, ill 1 db reszelt héja. 4 óra hűlés elég neki:)

 

(Képet nem csináltam,már csak a romok találhatók a konyhában)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cetlee.blog.hu/api/trackback/id/tr433086935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása